Sunday, August 15, 2010

kisahku bersama Blaupunkt

salam...
kisahku mencari rezeki di tanah kelahiranku sendiri...betapa payahnya menyusuri hari2 yang mendatang dengan mencari sesuap nasi...namun aku bersyukur biarpun sedikit namun ianya halal...

perjalanan kisahku bertemu blaupunkt...setelah aku sedikit kecewa ditolak bekerja dgn sebuah tempat...esknya bersama seorg sahabat aku menjalani hari dengan menaiki bas didinihari... pada awal pagi kami bertolak menuju ke suatu tempat...namu aku terkesima apabila aku tidak tahu nak hentikan bas di stesen mana...aku biarkan saja sehingga ke destinasi terakhir bas iaitu di bukut gedung... Astafirullahalazim...

terkedu aku disitu...rupa2nya dah 4tahun aku tak berada dipenang segalanya aku makin terlupa...huhu...sedihnya hati...aku salahkan diriku dengan berdiam berfikir sesuatu...alhamdulilah akan sikap ramah sahabat aku kami diberitakan tentang kilang lain yang memerlukan pekerja...alhamdulilah aku bersyukur sgt...aku teringat sebuah pepatah..."disebalik setiap kejadian pasti ada hikmahnya" insaf aku seketika sambil tersenyum aku dan sahabat mengorak langkah... aku tahu pasti ada rahsia disebalik kejadian ini...aku perlu tabah bukanya meratapi dan kecewa...

alhamdulilah bermula disitu sehingga hari kami menceritakan tujuan kami bekerja dikilang itu dapat diterima oleh orang atasan...alhamdulilah aku bersyukur...kami tahu kami tidak menipu kami hanya merahsiakan sebahagian perkara yang tidak perlu kami hebohkan sesuatu perkara yang boleh dikatakan riak..

sehingga kini aku masih lagi bekerja disini utk mencari rezeki halal...walaupun tidak tinggi gajinya aku tetap bersyukur dengan duit yang tak berapa aku dapat bantu ibuku sedikit dan adikku serta mampu menanggung diriku sendiri tanpa membebankan ibuku...

apapun aku akan bekerja sehinnga tamat kontrak yang ke2...namun segalanya bakal berubah jika cuti utk konvo tidak diterima...harap 2 masih ada rezeki ku disini...namun aku perlu sentiasa bersyukur dan tabah dgn setiap dugaan yang bakal mendatang...

aku perlu percaya setiap yang Allah berikan kerana Dia sayang akan umatNya...
insyaAllah...

No comments: