Thursday, May 19, 2011

marah lagi

salam...walaupun setiap hari aku doa agar aku tabah dan tidak marah atau pukul pelajar apalah yg aku leh buat bila dah nama pendidik selagi pelajar tak mahu dengar kita usaha buat supaya pelajar berubah walaupun kekdg itu perkara ini sangatlah mustahil kan... namun setelah aku tampar skit si budak tue...boleh pulak dia jawab...ingatkan ada emas dalam mulut...tak tahulah budak skrg makin nakal atau budak dulu terlalu baik...huhu

kenelah sabarkan nak buat macam mana inilah kerjaya yang aku sendiri pilih tiada paksaan...makin lama makin aku syang dengan dunia keguruan cuma aku perlu masa mengilap bakat dan cara pengajaran supaya lebih mudah beri perhatian dan belajar masa pelajaran mereka...

kemanalah yang aku ingin lari mereka mmg tanggungjawab aku...tapi pelajar semakin hari semakin menjauhkan diri daripada diri mereka sendiri sudah sukar untuk dibentuk....
aku harus terus usaha tanpa putus asa supaya aku dapat menarik kembali pelajar ini...
tapi aku perlu guna kelembutan bukan kekasaran lagi...
semoga percaturan aku ini memberi hasil bukan buat diriku tapi buat pelajar-pelajarku...
biarpun tanpa ucapan terima kasih aku tetap akan berusaha menjalankan tanggungjawab aku dengan seikhlas hati dan komited...

No comments: