Saturday, February 11, 2012

sesungguhnya aku juga punya hati

Assalamualaikum... semuanya biasa2...setiap perkara yang kita lakukan dalam hidup kita akan hitungkan...tahukah kita berapa byk dosa kita sama ada yang kecik atau besar selama kita bernafas dan menumpang di bumi ini...

mesti klu nak hitung tak cukup buku 555 tak muat buku panjang utk karangan,namun tahukah kita setiap apa yg kita fikirkan dihati mahupun difikiran semuanya dicatatkan... sekiranya kita lakukan pulak yang  perbuatan buruk apatah lagi...

aku juga insan biasa yang lemah, punya hati dan perasaan semampu aku menahan rasa setiap kali dugaan melanda... ku tadah tangan memohon dari yang ESA kuatkanlah hati dan iman ku agar aku dapat lalui setiap kesukaran dengan tabah dan senyuman... sekeras2 kerak nasi bila dicurah air hari2 pasti akan hancur nasi itu... kita manusia biasa tak mampu kekdg melawan kata2 hati apabila dugaan datang..kekadang aku terfkir utk membalas perbuatan itu, atau memohon Allah memberikan pengajaran namun bila difikirkan kembali tiada guna jua...siapalah aku nie...yang mampu aku lakukan berdoa memohon perlindungan dari yang ESA... agar aku berjaya melalui dugaan ini... semoga dengan berkat kesabaran akan ada sinar baru dalam kehidupan...

p/s: setiap dosa yg kita lakukan membentuk noda hitam dihati... jagalah hati jangan kita cemari dengan perkara yang boleh merosakkannya...

No comments: