Friday, December 7, 2012

emmm percutian di pulau langkawi

salam... hari nie sebenarnya dh hari ke2 aku n family di pulau langkawi...
alhamdulilah.. mmg byk berbelanja tapi aku dpt hbskan masa dgn keluarga... ruginya adik aku tak dpt join... huhu... meh nk story skit mana  kami dh pi... tak byk tmpt gak kmi pi sekadar berjalan dan dpt meluangkan masa dgn ahli keluarga... enth bila laa pula aku aku akan balik pas nie... huhu...
hari pertama... aku n family dr kuala perlis- jeti pulau langkawi- ulu melaka umh pak saudara mak aku nama org pgl pak mat itam nama penuh haji ahmad bin haji yahya... rupanya org seni datuk aku nie... ada anjung d'craft rupanya... risau gak org tak kenai km.. almaklum keluarga kecik... alhamdulilah.. kedtgn kami disambut dgn terbuka... here i came langkawi... pastu kami mkn tghari... kmi jalan2 ke tanjung rhu... lama lepak sana sampai ptg br balik umh...
hari ke2- alhamdulilah bagai mimpi ada dibumi mahsuri... tahu tak yg aku nie minat tempat sejarah... huhu... hari nie kami jalan lagi... pagi 2 kami pi langkawi geopark dlm nie ada byk tmpt yg cantik utk digambar... dan yg penting cable car is here... wow wonderful place... hampir gugup jugak aku jauh gak naik cable... klu tak kerana kejar masa... almaklum tahu kn hari nie hari apa... ingt jgn lupa org solat jumaat... aku tak le... pihak lelaki jgn ponteng k... hehe pas makan n solat...korang rasa aku nk tidur ke...kirim salam laa... kami berjalan2 lagi...sapa yg btl2 kebai eden jer tahu betapa aku giler berjalan dan mengambil gambar alam ciptaan Allah SWT.... pastu kmi ke ulu melaka melawat kota mahsuri dan makam purba... tak sempat nk pi tmpt beras terbakar... huhu... tgk perjalanan hr esok... emmm sepatutnya nk balik esk tapi mcm ada tmpt tak lawat lagi... ahad pagi br naik ferry balik perlis...
perancangan hari 3... naik bot dari pulau ke pulau... petang ... pi mana2 pun takpa... sekadar melawat... brg cenderamata dh terbnyk pulak beli... asib eden cikgu boleh guna wat souvenir kat kawan2 atau wat hadiah soalan kat budak2... huhuhu...
okaylah sayang pulak nk tglkan langkawi... takde ke jejaka langkawi nk minang aku nie... huhuhuhu...
okaylah esk klu sempat aku sambung tulis...

salam sayang...

No comments: