Saturday, April 23, 2011

seminggu yang berlalu

salam...minggu nie hanya 4 hari sahaja telah bersekolah...hehe gaya cakap macam aku pulak pelajar...

memang minggu ni satu cabaran buat aku...nak tahu kenapa tak? sepanjang minggu nie masih tiada pun satu hari yang aku tak rasa marah...huhu...

tahu kenapa... isnin mcm mudah ja...aku ajar moral...aku tak ajar pun tapi cuma bagi latihan utk pljr buat lebih kepada aku membimbing atau sebagai fasi...nasib kelas ini aku dapat kelas baik skit... boleh harap utk mereka mencari jawapan dan kita sebagai pembimbing...
hehe ada berita gembira pada hari isnin jugak aku telah berjaya mendapat lesen P utk motor...ahaha...akhirnya penantian aku tidak sia2... alh
amdulilah syukur pada rezeki yang diberikan...

selasa, cuba tgk kelas 4g aduh klu lepas rehat jaa ada yg nak buat aku marah...huhu sabarlah...aku hnaya mmpu berdoa mereka akan sedar betapa pentingnya pelajaran dalam hidup mereka... yang lain tiada masalah...lagipun hari nie aku byk bercerita sahaja... sungguh aku memang rindu zaman aku bersekolah... ikhlas dari hati saya sebagai guru bm kamu semua, saya tidak mahu meletakkan sebarang harapan cukuplah setakat saya berusaha untuk membuat kamu memahami apa sahaja topik bahasa melayu tingkatan 4... saya hanya mampu cuba yang terbaik kepada pelajar yang ingin belajar ambilah peluang ini...

rabu, lihat pulak hari nie...kelas 4e pulak buat hal kenapa ye? nak tahu apa hasil analisis aku sebagai yang bergelar cikgu baru 5 bulan nie... huhuhu...lepas rehat pelajar akan menjadi lebih aktif dari hari2 lain... huhuhu...disinilah cabaran aku sebgai guru baru utk membuat peljar belajar...bukan mcm dulu2 kita sek...diam je...or bg tumpuan pada apa yg cikgu ajar...namun skrg cikgu pulak perlu buat itu semua...huhu...sabarlah sayang....

khamis apa yang terjadi...aku dah usaha cari bahan rujukan utk mereka belajar...terpulang pada apa yg mereka ingin lakukan...ila jgn terlalu berharap...cuba yang terbaik utk membantu...klu mengharap nnt diri sendiri juga yang kecewa...pastikan...huhu...yang penting aku usaha lebih dari 100 % utk mereka berjaya.... semoga aku tidak bersendirian....sabarlah...kurangkan marah...snyumlah selalu...

emm...jumaat kami bermain badminton...wlpn aku nie...biasa2 je...mainkan...hahhaha...lepas kami sarapan dkt rahmah cafe, sibu jaya kami balik dan kami meneruskan perjalanan ke ng Dong Julau...ada air terjun beb...best giler...sedap air dia sejuk je...kami berenam, aku, mek za, dayah, kak ja, sham, dan kak wani...hehe....dapat mandi mmg best gak la... lepas balik tue kitaorg mmg ngantuk...lepak2 umh kami n makan 2 pau...kemudian baru balik rehat...pastu malam lepak2 pulak kat umh kak ja...hehe...agak happening gak la... malam dkt jam 12 aku balik umh dah ...siot tul aku org nonton aku leh sedap2 tidur plk... hahhahaha

emmm hari nie yek! tak tahu nak buat apa dah... nak tidur kejap lagi nie...petang nnt ada latihan P utk keta...haha, kenalah rajin2 bljr tul 2...barulah bleh cepat beli kereta...huhuhu

No comments: