Tuesday, July 24, 2012

Aku ingin jadi insan yang lebih baik "..............titipan kasihMU Ya ALLAH........... "

Andai hari ini
orang ketawakan kebodohanku
Andai hari ini
Orang ketawakan kenaifanku
Andai hari ini
Orang ketawakan kesalahanku

Siapalah aku untuk merasai marah
siapalah aku untuk merasai benci


Andai
setiap deruan nafasku
pinjaman dari yang ESA
setiap apa adanya didunia ini
pinjaman sementara buat diriku

Andai aku hanya hidup hari ini
Satu sahaja pintaanku
Ingin sekali aku berada
bersama insan-insan yang aku kasihi
Ingin sekali aku luahkan
Apa yang  terpendam jauh di lubuk hatiku
selama ini

Andai aku bisa hidup hari ini
Aku ingin merasai kesyukuran ini
aku ingin nikmati saat ini
Ingin rasanya aku berbakti dan berbudi
Pada setiap insan yang aku kenali

Andai nafasku cuma tinggal untuk sesaat ini
ingin aku pinta padaMU
izinkan aku memohon sejuta kemaafan
dari semua insan yang pernah aku kenali
Kerana kenakalanku serta usikanku
yang pernah menyakiti hati mereka

Andainya hidup ini bakal berakhir
Izinkan aku Ya ALLAH sujud syukur padaMU
Memohon kemaafan dariMU
Dengan setulus dan seikhlas hatiku
aku rindu padaMU

Izinkan aku mencari bekalan Akhirat
Sebelum ajal menjemputku
Izinkan aku memohon maaf
Sebelum nafas ini terhenti



..............titipan kasihMU Ya ALLAH...........





No comments: