Wednesday, July 25, 2012

Selamat Berbuka!

Assalamualaikum...
Selamat berbuka saya ucapkan kepada semua ya beragama Islam yang telah menyempurnakan ibadah berpuasa pada hari ini... Tahniah kerana anda telah berjaya menahan lapar dan dahaga serta nafsu anda....

Emm...hari ini amat mengembirakan bagi saya... Saya telah mempelajari sesuatu daripada kesilapan yang saya buat.. Salin je dari buku tanpa memastikan dahulu perkara itu. InsyaAllah semoga kesalahan dan kesilapan yang saya lakukan ini tdak akan saya ulang lagi...

emmm perangai anak2 murid saya ka??? emmm rasanya macam mana... hehe...InsyaAllah... rajin benar saya usik mereka bulan puasa kena sabar...dan saya catat dalam buku lima5 supaya nnt lepas raya boleh saya balas... rasa lucu pulak... tiada niat pun nak wat camtu...apatah lagi dgn penyakit pelupa yang saya selalu alami... haha... sekadar utk mendiamkan dan mengawal mereka supaya tidak jadi macam sarkas badut...huhu... semoga anak2 ini dapat saya bentuk dengan nilai SABAR...

saya ingin contohi Rasulullah SAW yang sabar...biarpun ada orang tak suka, walaupun ada org marah...bukan menunjukkan kita lemah tapi kita sabar...moga2 dgn ini dapat lembutkan hati para pelajar saya yang semakin jauh dari matlamat dan visi sekolah...  semoga mereka dibukakan pintu hati utk berubah, paling penting mereka berjaya dlm hidup....bukannya kalah atau menangnya kita pada hari ini...

p/s: semoga semua guru2 happy selalu dan tidak stres...anak2 murid saya makin dimarah main menjadi2...pelbagai kaedah akan saya cuba...jgn pernah putus asa...motto yg selalu saya pegang selama saya bergelar insan yang ingin  berubah menjadi yang lebih baik... InsyaAllah.

No comments: