Tuesday, April 2, 2013

cikgu sayang kami tak?

subhanaAllah... soalan nie yang ditanya oleh pelajr...bertembung pula hatiku saat ini dengan permintaan keluarga dan kehendak hati... ya Allah... kuatkanlah hatiku kala ini...

bukan niatku nak pindah
tapi aku perlu pindah
aku mahukan suasana yang baru
aku perlu jumpa org baru
aku penat disini
sendiri tanpa teman disisi
aku penat disini
tanpa ada yang memahami
ya Allah...
aku rindukan saat aku bersama keluarga
selalu marah. sedih dan suka
sini hanya ada satu jaa
perasaan bosan dan bosan

aku sayang dan mahu trs cari pengalaman disini
tapi aku rindu mahu disisi keluarga
ingin mencuri masa menjaga amanah Allah...
ingin berbakti sebagai anak
ya Allah kuatkan hatiku
agar aku dapat teruskan hidup ini...
kuatkan langkahku agar aku terus berlari melintasi pelangi indah...

jawapan pada pelajar aku hanya senyuman dan pertanyaan sahaja...kemudian diamkan diri...tersentuh pulak hati... jika betul blh pindah nie... hahaha tgk berangan lagi... org yg isi 5 n 6 tahun pun tak dpt pindah lagi. yg aku igt mudah ke nk dipindahkan.. hehe... moga semua urusan dipermudahkan...dapat pindah atau tak...semua tak penting yg penting usaha aku utk memajukan diri dan sekolah dan pelajar...

No comments: