Saturday, October 17, 2009

entah bila masanya aku sedari

salam...sampai saat ini teman rapat aku sering kali memuntahkan kata2 kurang enak untuk ku dengar bila mana kita sukakan seseorang andai dia jhat dan terdetik dihati kita utk terus menyukainya...adakah ia merupakn salah diri kita
kekdg aku terfikir...
wanita ini bodoh kerana terlalu mendamba pada cinta
tatkala seketika aku terfikir lagi
lelaki itu bodoh kerana suka mempermainkan wanita
tapi bila aku fikir dan amati kembali tiada yang bodoh...cuma ini hanyalah lumrah dan halangan dalam kehidupan
setiap org yg kita temui bukan semestinya kita menemui jodoh sendiri... namun paling tidak gemari...mengata atau mengtuk...andai kita berkawan dengan org itu biarlah ada keikhlasan janganlah kita bermuka-muka...andai dia jahat atau suka mempermainkan wanita jangan dihalang dan menyekat org lain dari memahami masalah seseorang...sebab dimana sesuatu masalah itu berlaku pasti ada puncanya...andai semua hanya meminggirkan insan2 yang bermasalah tanpa memahami sikap atau masalah yg mereka hadapi...bagaimana mereka harus mengharungi hidup...selamanya mereka akan diketepikan dan dijauhi....

andai ada teman anda yang bermasalah jgnlah dibiarkan dia sendiri selamilah dan dekatilah dia cubalah memahami masalahnya...bantulah dirinya keluar dari masalah...

maaflah andai aku kini bagaikan mengganggu situasi keadaan...nmun aku tidak mahu sesuatu seperti sebuah persahabatan yang terjalin hilang begitu sahaja...namun jika aku dah mencuba dan berusaha...hanya satu jalan yang terbaik sahaja ada...aku pati memilih jalan itu sebgai jalan terakhir bagi keluar dari masalah yang sedang melanda diriku ini...

ikhlas ku katakan aku tidak lagi keliru dengan keadaan diri...hakikatnya kini kau tetap kawanku...andai jika kau rasa sebagai kawan pun aku tidak layak...akan ku menjauh...tapi itulah jalan terakhir pilihanku...keputusannya ditanganmu sahabat...jgn diharap pada yang tidak pasti...

orang yang yang tidak berani mencuba dalam hidupnya dia adalah insan yang benar2 gagal... bila mana kita sudah mencuba... biarlah keadaan dan masa pula yg menentukan...

Allah SWT tahu apa yang terbaik utk hamba-hambaNYA....

2 comments:

L.H.R said...

tak boleh salah kan orang yang dah jatuh cinta sebab dia dah tak nampak pape.

love's blind.

:)

nur iman said...

hahha...yup... tul tue...lagipun cinta tak buta pun...kita yg mentafsirkannyer.... aku hanya mampu mendoakan... dia hanya insan yang ku cinta tapi belum pasti lagi dia adalah jodohku dari Allah. aku sebagai hamba akan terus mencari selainnya aku berserah....