Saturday, October 10, 2009

kasih yang tak kesampaian

salam... pagi ini aku cuma nak coretkan sedikit rasa terkilan terhadap perjalanan cinta yang hadir dalam hidupku sepanjang 23 tahun aku bernafas dimuka bumi ini... cinta yang tetiba hadir dalam diriku telah kutanam begitu saja...mau tahu kenapa...

aku dengan yakinnya menyampaikan isihatiku melalui surat krn ku rs inilah salah satu jalan yg baik...dan tidak menunjukkan salah faham..namun dia tiada membalas...jadi sehingga kini aku yakin kasihku telah ditolak...jadi sekiranya hadir nya cinta selepas dirinya dalam hidupku...akan ku terima tanpa menoleh seketika kepada dirinya kerana aku kini yakin cinta yg ada bt dirinya hanyalah untuk seorang sahabat... aku doakan dia bertemu dengan insan yang baik...malah lebih baik dariku... aku tidak mungkin menoleh kebelakang lagi...hidup mesti terus ke hadapan...

aku tidak menolak kemungkinan untuk bercnta...cuma dari dulu lagi aku dah ttpkan prinsip...cinta sesama manusia bukan yg pertama dalam senarai impianku...aku tak nafikan aku juga punya perasaan cinta dan syang namun ia tidaklah melebihi sayangku kepada Allah... selain itu aku tidak jugak seorang yag tidak mahu berkahwin...aku tahu segalanya telah ditentukan dan ditakdirkan...ada sesetengah kawan aku meminta kau berusaha...namun aku tidak mahu terlalu memikirkan bab cinta hingga mengabaikan apa misi dan visi utama aku datang ke UPSI...

ya aku sentiasa berdoa agar ditemukan dengan seseorang yang menyayangi diriku seadanya dan dapat menerima segala kelemahan dan kelebihanku serta dapat menyempurnakan diriku serta berkongsi segalanya dengan ku...namun kita sebgai manusia haruslah percaya setiap perancangan yang kita buat tak semestinya kita akan dapat capai semuany...aku sentiasa berdoa...

sekiranya jodohku adalah pilihan keluarga aku tetap terima ...siapa juga jodohku aku terima...namun utk menggelakakn soal jodoh itu bukan aku...sekiranya org mengatakan sesuatu aku tetp aku tiada siapa yang mampu menukarku...namun selagi ada niat dihati ini untuk menjadi insan yang boleh digelar muslimah sejati...namun sekarang diriku hanya memikirkan soal keje kje yang tak pernah habis...namun aku yakin segalanya pasti ada balasan...sekiranya kita benar2 melakukan sesuatu perkara dengan ikhlas pasti balasan baik yang kita perolehi...

aku tidak pernah berhenti dari berdoa... segalanya...

p/s: percayalah setiap benda yang dibuat pasti ada balasan...
~segalanya pasti ada hikmahnya~ sama tak macam segalanya multimedia...hehehe

No comments: