Wednesday, October 7, 2009

hari ini aku terkenang

salam... memang banyak betul cabaran semester ini...alhamdulilah atas sokongan kengkawan semua dapatlah saya laksakan beberapa tugasan ...dan sekarang byk ttg kelas, lab task, asgmnt ind dan asgmnt group on the progress... mmg apa2 pun sy kena bt sebab sem nie tetap akan ditamatkan...apapun sy kena usaha... insyaAllah

ada beberapa berita terbaru yang aku tahu...alhamdulilah byk diaorg dah byk yang berpasangan teringat pulak saya pada pesanan cikguu saya diskolah dulu...hahhaha... tahniah

kerap soalan itu terpancul dari bibir kawan2 saya...adakah saya sudah mempunyai seseorang teman yang boleh dikatakan istimewa dalam hidup ini....

jawapan nya...hahha...saya masih solo dan single seperti ini...saya tau klu disebabkan cinta sebelah pihak bukan salah satu sebab utk saya pinggirkan diri dari menerima kehadiran cinta baru dalam hidup...

sebelum saya terbaca satu artikel saya juga pernah dibayangi mimpi akan dicintai oleh seseorang yg benar2 ikhlas menyayangi diri ini, rasa diambil berat, macam2 juga seperti mana teman2 saya bercinta...mungkin juga tiada antara org yang minat akan saya...atau sikap saya yang meyebabkan orng tidak mendekati sy untuk dikenali...sy sendiri juga tidak tahu sehingga kan suatu masa saya rasa keyakinan diri saya semakin menurun dan teruk...

sehinggalah suatu malam saya bermimpi akan seseornag insan yang sayangkan saya...arwah tok saya barulah saya sedar betapa jauhnya saya membuat kesalahan...

saat itu, saya meyakinkan diri sendiri akan apa yg saya ada adalah cukup...dan saya patut bersyukur dan bukannya tamak,...
sejak itu...saya dah membiasakan diri berkawan...

cinta...

bukan saya mengelak...tapi klu bercinta selepas kahwin mungkin lebih baik...mmg ada yg kata akan ada masalah,...tapi klu kita yakin insyaAllah mana2 cinta yang hadir biarlah seikhlas mungkin...

mungkin suatu hari kelak saya akan bertemu dengan cinta sejati... biarlah kami bersatu kelak kerana Allah dan bercinta selepas berkahwin....

p/s: yang penting kebahagian yang kita miliki bukan dari kesedihan org lain...

No comments: