Wednesday, November 3, 2010

Alhamdulilah penantianku selama ini terjawab

Selepas konvo hari tue ada brita mengatakan kami akan lambat dipostingkan...aduhai rasanya nak tgu tahun depan lamanya...namun belum pun cukup sebulan kami semua berKONVO haritu. dapat berita gembira pada 02/11/2010 jam 11.15 pagi...abang posmen yang senyum je hulurkan dua sampul yang bernama...alhamdulilah...kami melompat keriangan...inilah yang kami nanti tiap detik akhirnya tiba jua....

betapa kami teruja utk berkongsi khabar gembira ini bersama keluarga dan kengkawan...alhamdulilah akhirnya aku dapat juga menunaikan impian arwah tok ku...
betapa gembira suara kami jgn nak tanya lagi lah...jerit2 dalam rumah sehingga sakit anak tekak...dapatlah dibayangkan tul tak???

namun, walaupun ini pilihan pertama saya utk posting sarawak, rasa gugup terhadap cabaran ditempat baru tetap ada...cuma skrg rasa gembira mengatasi seglanya...sesekali kita harus belajar berdikari ditempat baru...mungkin susah dipermulaan, lama2 nanti biasala saya tul tak???

family??? riak gembira dan kerisauan tetap terpancar pd wajah mereka. namun sikap degil aku ini mereka dah faham sangat2...sebab itu mereka ikutkan saja kehendak diriku ini...alhamdulilah mereka kenal beberapa kawan aku yg tgl disarawak...

kawan??? mungkin ada yg dh tahu aku mmg nk posting sana? mungkin ada yg terkejut...mungkin ada jua yg tertanya2 kenapa aku pilih jauh dr semenanjung...namun jawapan yg pasti bukan kerana aku dh kecewa dgn org semenanjung...itu setahun lepas yg cintaku ditolak budak semenanjung...tiada kesan pun sebabnya dia tetap sahabat baik aku selamanya... cuma aku mmg ingin merantau mencari pengalaman sebelum pulang berbakti ditanah tempat lahirku di pulau pinang...bak kata pepatah, carilah ilmu kenegeri china...mmg kita kena keluar drp penempatan kita utk membuka ruang ilmu... entahlah...biarlah 5-10 tahunlu aku merantau...barulah ku fikir utk kembali.....

takkan nk fikir skrg...penatla br je dapat pi sarawak...hehehe...acah jer...hidup mesti dipenuhi beberapa perancangan...jika rancangan A gagal, ikut rancgn B..tul tak???
oklah gud luck pada diriku dan semua kengkawanku...semoga kt dpt posting kmn saja dan menjalankan tugas kita sebagai Murabbi Allah... ikhlaskan dirimu membina jati diri anak bangsa... Malaysia selamanya kau dihatiku...

No comments: