Sunday, November 7, 2010

betulkah PILIHAN aku ini

salam, bukan kenapa aku tak dapat melelapkan mata malam ini...nak tahu kenapa...seringkali ibu bapa aku merungut perkara yg sama...wlaupun kekdg mereka tak mahu aku dgr...nak tahu apa???
sarawak x jauh kan...
nie semua gara2 sikap degil aku...kerana aku tak mohon 1 pun utk posting disemenanjung...semua pilihan aku sabah dan sarawak je... aku dapat first choice aku...mmg aku gembira disebalik risau mcm mn nak berjauhan dr keluarga seperti semua org tahu aku adalah anak manja keluarga...

mmg aku tk pernah menyesal kerana memilih utk posting jauh namun disebalik itu aku terasa sedih dan takut akan berdosa sekiranya aku telah mengecewakan keluargaku dan menyebabkan mereka dalam keadaan risau...disebalik itu aku tahu niat aku nk jd guru adalah utk mendidik anak2 bangsa Malaysia dlm mnegongsi ilmu...tak perlulah aku pilih tempat...lagipun kita perlulah bantu org dgn seikhlasnya... disanalah tempat yg aku impikan dalam masa 4 tahun aku belajar...

namun bagaimana harus kuterangkan pd kedua org tua ku agar aku tak melukakan hati dan perasaan mereka... Ya Allah jgnlah jadikan aku anak derhaka...jauhkanlah aku dr sikap begini...Ya Allah tetaplah iman kua agar aku sentiasa menjadi anak yg solehah...

lagipun aku ingin jugak menyenangkan keluarga...biarlah mereka dpt mmbeli apayg mereka mahu...skrg nie aku nk kumpul duit utk kesenangan mereka jugak...

berikanlah aku kekuatan utk melalui hari2 yg mendatang...dan jadikanlah aku guru yg sabar dan tabah dalam mendidik anak bangsa sekarang yg punyai sensitiviti bbeza....

semoga perjalanan aku sebagai Murabbi di berkati Allah...

No comments: