Wednesday, November 3, 2010

bukan sengaja kau ku tolak

kehadiran dua jejaka yang tiba2 pada penghujung tahun ini membuatkan aku terfikir kenapa mereka mendekati diriku adakah kerana aku bakal bergelar seorang guru suatu hari nnt... entahlah yang pastinya jawapan yang tepat tetap pada mereka berdua.

pertama kehadiran jejaka berusia 18tahun, korang rasa umo aku yang awal 20an mcm mn...entahlah sya yg akan memimpin dan siapa pula yg bakal dipimpin kan...aduhai..penin juga...namun ku tolak jua...kerana satu gurauan yang melibatkan suatu pihak...mmg menakutkan...melampau giler...

kehadiran kedua, jejaka berusia 26tahun, jenis ikut je...mcm takde pendirian...aku cuba jugak, sbb nnt org kata aku jual mahal...namun bila dah cuba beberapa hari aku rasakan km susah nak serasikan diri...dia asyik slaahkan saya krn tak mesej...bg saya pulak tiada perkara nk mesej...boring tul...dia tak tahu nak memandu sebuah perhubungan...sebelum segalanya menjadi terlambat lebih baik saya minta putus...

memandangkan dah 2 kali...saya terfikir sejenak kerana cinta ku pernah ditolak tahun lepas..bukan aku sengaja tolak bebudak nie...tapi mmg takde jodoh kot...aku cuba jugak....namun mmg takde keserasian... yang aku tahu hidup perlukan kebebasan tersendiri...lainlah kalau dah bergelar suami...

No comments: