Sunday, September 25, 2011

cerita duka hari ini

salam...

emak masuk hospital utk scan... sedeynya tak dapat balik utk menjaga bersama...

huhuhu

sudahlah jatuh ditimpa tangga...sesuai rasanya saya menggunakan istilah peribahasa ini terhadap diri sendiri...

kenapa??? sudahlah saya risau keluarga disana...kawan2 disini pula selalu tinggalkan saya utk sebarang aktiviti... meninggalkan saya tambah memberitahu sebabnya... andai saya bersalah...katakanlah agar saya dapat berubah menjadi insan yg lebih baik di masa akan datang... entahlah inilah dugaan dan resmi hidup...takpelah saya terima dengan redha dugaan Allah...andai saya bersalah... saya pasrah... jika saya di jalan yang benar...moga Allah akan memberi kekuatan dalam diri utk menempuhi hidup ini....

sudahlah yang terjadi akan jua terjadi biarlah ia berlalu menjadi kenangan sepi hidup...jalani kehidupan ini dgn hari hari baru dan bahagiakanlah hati kerana ia berhak...tiada guna tangisi  nasib bagus lagi bangun membaiki kelemahan diri... moga suatu masa nanti kebenaran akan terpancar jua... sabarlah wahai hati... berpeganglah pada Allah semoga segalanya berjalan dgn baik...berhasad dengki adalah sifat syaitan jgn dibiarkan hati dipenuhi nafsu...tenangkan ia setenang air di kali.... :)

p/s: semoga hari esk lebih baik dari hari ini...

No comments: