Monday, February 22, 2010

alkisah praktikum

salam...
mmg praktikal kali ke2 ini mencabar diri saya... sebelum ini saya menjalani praktikal di industri.Tidak terasa sangat bagaimana berdepan dengan pelajar dan sebaliknya.

Namun praktikal kali ini mmg mencabar mental dan fizikal. rumah tempat saya menumpang dari panas dan hujan, punya kisah disebaliknya. mesti kengkawan akan kata...semua tempat sama ...namun setiap tempat punya cerita sendiri...namun saya harus kuatkan hati dan diri, semoga niat baik saya akan dipermudah dan diberi pelindungan dari Allah SWT...

disekolah juga cabaran sebagai seorang pendidik yang harus berusaha kuat memahami dan mendalami diri setiap pelajar agar dapat menarik minat mereka mempelajari ilmu yang berguna untuk masa hadapan mereka sendiri... namun aku harus kuatkan diri supaya dapat membentuk dan memberi semangat kepada adik2 ini untuk memperjuangkan masa hadapan mereka...

kisah disekolah...tiada benda yang rahsia namun mungkin ini dugaan yang Allah berikan dan salah satunya adalah kita manusia haruslah mengambil iktibar terhadap setiap peristiwa yang berlaku. InsyaAllah segala peristiwa yang berlaku disini mungkin akan jadi kenangan yang terindah atau sebaliknya...namun kenangan ini akan memberi seribu warna dalam memori diriku...


salam sayang...
shila ismail

No comments: