Thursday, February 25, 2010

hari temasya sukan tahunan SMK RMM

salam...

hari nie...berpakaian sukan le gamaknya pepagi lagi kakiku melangkah ke sekolah...bukannya tak de insan sudi menumpangkan diriku ini...namun aku segan meminta pertolongan selagi disaat aku masih mampu berdiri dan berjalan sendiri... byk terhutang budi susah pulak nak dibalas nanti...

hari ini aku membantu cikgu keetha di bahagian board scoring... dan ada sedikit kerja tambahan yang perlu kami lakukan iaitu kami diminta mencari hampir 20 orang pelajar dalam membantu beberapa bahagian. pada awalnya ada sedikit masalah pelajar yang diminta membantu entah hilang kemana...alahai sikap pelajar kan...susahnya kita nak paksa...dlam keadaan keterpaksaan aku mencari beberapa orang pelajar yang sudi membantu dalam aktiviti ini...menarik dan meminta bantuan pelajar...alhamdulilah segalanya telah berjalan dengan lancar...bukan setakat 20 org malah lebih lagi...namun segalanya aku hadapi dengan tenang...

Kami perlu update score setiap rumah sukan utk para tetamu. Namun memang perbezaan punggutan mata mnyebabkan pelajar blh hilang semangat diri dalam memperjuangkan rumah sukan mereka... namun kecekalan mereka dapat sya puji disini...

biarpun tahu diri hampir kalah namun semangat utk mencuba berkobar2 dlm diri setiap pelajar... aku duduk dibahagian board je sambil melayan pelajar yang bekerja kami duduk sahaja...

setiap hari soalan yang sama akan aku dapat dr kawanku...ada ke patut suruh aku berkahwin dan fikirkan ttg kahwin... alahai pelik...hehhee...sabo jelah...sampaikan cikgu dan student dah salah faham...ada ke depa kata dia sendiri syok kat aku...sedangkan aku faham dia punya perangai...aduhai...lagu mana aku nak tegur dia...supaya jgn bt cam tue...

entahlah...penat aku fikir ...abaikan saja...

pasal rumah sukan...agak happening dan sudah tentunya rumah purnama johan...suria kedua diikuti buana dan akhir sekali rumah segara...

oklah jumpa lagi nnt..esk dah cuti...

apa2 puntakziah bt pelajar yg accident...mmg tak disengajakan...semoga cepat sembuh...cikgu boleh doakan dari jauh...insyaAllah...marilah kita doakan kesejahteraan pelajar ini...

pada pelajar yang lain...berhati2lah semasa melintas jalan...

cikgu shila

No comments: