Wednesday, December 1, 2010

aku posting jua-siri akhir

25hb nov 2010: pagi ni aku mmg tak leh tido aku dah rasa rindu dgn step dan dila y byk bersama aku sepjg kami meinjalani orientasi dibumi kenyalang ini... alhamdulilah aku kuatkan hati utk tlg dila angkat barang hingga bawah flat je...hehe...jauhlaa segan pulak kan masih lum mandi lagi... malam tue mmg dh jumpa step sbb nnt kan dia dapat kat baram entah bilalah nak jumpa kan....
tepat jam 6 aku n satu rumah turun utk check out dan makan sebelum naik bas ke airport kuching...aduyai naik flight lagi...bukan tak suka naik tapi byk tul prosedur..check in back laa..inilah itulah...dh le aku bukannyer biasa lagi...ini kali ke2 aku naik...huhu
mengikut scedule jam 7 bas dh gerak menuju airport kuching, aku duduk sebelah thanesh...bayangkan sepanjang perjalanan tue kami berbual utk saling mengenali satu sama lain...byk yang aku dapati persamaan kami.
alhamdulilah pendekkan cerita terima kasih utk kawan se"u" rasul kerana sudi membantu insan yg baru ini...thankz tlg angkat barang dan segalanya...
selesai sahaja kami pun naik laa flight ke2...
alhamdulilah sampai je kami cari beg masing2...semuanya dah selesai. kami pun keluar airport utk melihat pengetua dah sampai belum...aduhai sek kami dgn sg merah je belum sampai...kami pun mengambil teksi utk sampai ke destinasi...aduhai segalanya menjadi kelam kabut sedikit sebaik sampai kami diterima namun keluhan ikhlas pengetua. layanlah setiap tempat pasti ada perkara...aku sgt mnghormatinya...semoga aku dberi peluang yg seadilnya sebagaimana kaum adam utk berbakti sbg pendidik bangsa....

masalah skrg nie rumah, aku dah dilarang tinggal dalam kuarters sbb nnt rugi duit elaun rumah, jadi aku terpaksa cari rumah sewa... bt masa skrg aku dgn steph tu mmg nk tinggal sama...sampainya pengetua belanja kami makan dikedai nasi ayam penyek...wow leh tahan tapi belacan atau sambal dia pedas blh tahan jugak tue...huhuhu

lepas tue aku tgl dulu umh kakak sepupu si stephenie...atau aku pgl manja enie...xleh aku pggl steph nnt susah masa steph call 2 2 nak jawab...aku yg susah pasti nk gelak...hahaha

alhamdulilah sepanjang aku dibumi kenyalang langkah sebagai perantau aku sentiasa dibantu...mungkin hikmah inilah yang Allah ingin tunjukkan pada umatNya...
aku sentiasa bersyukur sipertemukan dengan insan2 yg sudi membantu aku yg bergelar perantau ini...

bgs jugak akak sepupu itu membantu cuma aku terpaksa mencari jalan keluar dari rumah kerana ada satu perkara yg islam larang umatNya cuma mereka bukan islam dan kurang memahami beberapa perkara ttg islam..aku bersyukur dan selalu berdoa agar Allah sentiasa membersihkan hatiku dari sikap kotor...

akhirnya ada seorng cikgu bob sudi mencari cikgu senior islam yg dipanggil kak jaja...baik sgt alhamdulilah aku menumpang umhnya sehingga cikgu amy balik... walaupun dia menguruskan urusan perkahwinannya dia masih sudi menemani aku dan menumpangkan insan kerdil ini dalam menyelesaikan masalah nyer... aku mendoakan semoga insan ini selamat segala urusannya...

sepanjang aku ke sek pula aku menumpang insan yg bernama hidayah, kami sama umo dan dia seorg guru gstt... baik dn sering bantu aku dan stephenie setiap kali ada perkara yg kami nak lakukan,...risau aku telah sshkan org lain...namun dihati aku tetap berjanji...hari ini org baik, esk kita pun kena baik dgn siapa sahaja...

aim aku skrg lepas dapat first gaji aku akn daftar nama utk ambik lesen...mgkin lambat lagi br dapat kan...tapi aku tetap akan dapatkan lesen secepat mungkin...leps nie blh beli kereta dan mudah utk urusan aku disibu jaya...semoga segalanya dipermudahkan....

kami dah selesaikan segala urusan dokumen...kami akan diberi beberapa lg borang utk diisi pada mula hari persekolahan.

kami dah mulakan orientasi bermula dis hingga feb...harap2 semuanya akan berakhir dgn cepat...semoga aku akan sntiasa bersyukur dan akan teruskan berdoa semoga perjalanan hidup ini dipermudahkan...

p/s:doakanlah aku wahai rakan taulan semua...semoga suatu hari nnt kita semua akan berjaya menempuhi dugaan yang diberikan...tanpa dugaan kehidupan akan bosan...hadapilah dugaaan dengan hati yg terbuka...blog ini sebagai media kita bertemu walau dimana pun kita berada...semoga kehidupan seterusnya memberikan seribu satu kenangan buat saya...doakan juga saya berjaya menyambung pelajaran kelak semoga impian yg saya impikan terlaksana jua....

insyaAllah saya akan selalu update cerita terbaru saya disini agar dpt kita kongsikan bersama...sy bersyukur sbb sibu jaya hanya 3km je dr airport kaw pun byk perumahan...wlpn dlm hati dah niat klu dpt pedalaman mmg akan byk pengalaman...namun rahsia setiap kejadian lebih manis klu tahu dikemudian hari....

No comments: