Sunday, December 5, 2010

Persoalan Kedua dan Ketiga: Bila Nak Kahwin??? Dah ada Calon ke???

salam...

persoalan seperti ini aku selalu rasa nak tergelak je kenapalah mesti ditanya...sian mak aku tak tidur 3 malam kerana org mengatakan yg aku bekerja di Sarawak dan aku akan dapat org Sarawak...sedih aku dgr mak aku citer...sampai hati org lain melukakan hati ibuku, namun kupujuk dan aku janji dlm hati aku akan cuba elakkan bercinta dgn org sarawak... bukan aku benci bukan juga kerana mak marah...sebabnya aku tak tahu siapa jdoh aku...aku cuma mmpu katakan tidak pd mak dan aku cuma minta dia doakan aku bertemu dgn org yg Allah takdirkan yg terbaik buatku... mungkin kerana itu emak merelakan aku merantau...
wlpn pahit tetap aku talan jua...aku syg semuanya....
kembali kepada persoalan kedua ini...aku tak tahu nak kata apa cuma aku nie klu dh putus cinta atau sukakan seseorg ambik masa 5thn utk melupakannya...skrg br 4 tahun...huhu...ambik masa...but mcm aku kata pemikiran makin matang kan...cuma rsnya takde yg berani nk pikat aku jadi watpe nak fikir kan...kejar kerjaya jgn kejar cinta manusia...tapi kejarlah cinta Allah insyaAllah kita pasti akan perolehi kebaikan didunia dan diakhirat kelak....
bab kahwin nie semuanya jodoh aku tak mampu nak kata apa...sbb calon pun masih belum ada... kan terjawab sama soalan ketiga sebab tu aku gabung sekali...

pasti ada berkata2 aku ini insan yg pemilih...klu tak pilih salah...kalau pilih pun salah...sama2 kita renungkan kita nk hidup selamanya dgn suami kelak perlukah kita abaikan segala kriteria ...lgpun kita disuruh mencari yg terbaik... seorg lelaki yg baik akan mendapat seorang wanita yg baik juga...

salah satu sbb yg bt aku risau skrg aku tak dpt penuhi janji pada keluarga...biarlah aku tunaikan dulu segala tanggungjawab aku sbg anak dahulu...brlah aku fikirkan kepentingan diri...

semoga segala urusan hidup ini dipermudahkan Allah...

No comments: