Wednesday, August 3, 2011

kerinduan kampung halaman

salam...disebalik kesibukkan kerja setiap hari terdetik jua rindu terhadap keluarga, sahabat di kampung ...aku merindui kalian... sangat2...andai saja aku miliki sepasang sayap sudah pasti aku terbang ke sana... andai aku memiliki insang sudah lama aku berenang2 ke pulau pinang...

aku merindui segalanya di sana... di sini bagaikan dunia baru yang perlu aku terokai...yang perlu aku jelajahi... di bulan Ramadan nie aku teringat kuih dan lauk yang mak dan kakak ku buat... aku teringat saat kami berbuka bersama biarkan hanya berlaukkan ikan masin...seleraku masih terbuka...andai saat ini aku kembali ingin aku memeluk erat ibu, kakak dan bapaku... aku terlalu merindui kamu semua...aku di sini tiada tempat mengadu...tiada sahabat sejati...namun kesabaran ku masih lagi menebal...aku cuba dan akan terus mencuba, anakmu ini insan yg tidak pernah kenal erti putus asa...

sahabat... kawan2 sekalian...tidak dapat kiranya kita berbuka bersama-sama...aku rindu saat aku menunggu kamu semua lebih dari sejam waktu yang dijanjikan... namun tidak pernah terbit perasaan marah dalam hati cuak itu biasa... hehe... aku rindu jerit, suara marah, gaduh2 manja...aku rindu detik kita di sekolah... andai saja waktu dapat ku ulang hanya dengan sekali tekan butang enter pasti sudah aku lakukan... namun aku tahu itu tidak mungkin pernah berlaku... percayalah sahabatku...sejauh mana derap kakiku melangkah hati dan ingatan ku masih lagi ada bayang kamu... bak kata pepatah melayu biar jauh dimata tapi dihati tidak lupa... aku sayang kamu, aku rindu kamu... biarpun beribu sahabat yang datang selepas kamu...tidak akan pernah sama dengan diri kamu... semoga persahabatan kita semua berkekalan sehingga ke akhir hayatku...

salam andainya aku hidup sehingga waktu ini, andainya kita tak mungkin ketemu lagi percayalah kasihku tulus, persahabatanku ikhlas... moga salah dan silap yang ada...pohon dimaafkan... andainya ada salahku berikan aku tahu...

salam sayang
dikejauhan merindui keluarga dan semua sahabatku....

No comments: