Wednesday, August 17, 2011

lagu raya= ibu dan ayah

salam
entahlah aku pun tak igt lagi tajuk lagu nie... tetiba dgr kat corong radio masa balik lepas melepakan diri di bandar sibu jaya setelah ketiadaan bekalan air sementara di sini aku terpaksa jua berjuang masak di dapur restoran...aku masak guna pandangan mata jer.... hat lain org dah tlg siapkan...sedap dapat makan ayam penyek...sahur pulak makan mc chicken spicy deluxe...emm...eh kata jer sahur tapi dah makan jam 12 tadi..hahaha...klu makan pepagi conform dah kenyang dan tak lalu... esk pagi minum air jelah...

haha...lucu gak peristiwa tahun pertama berpuasa di negeri sarawak... aku dapat berbuka awal...tapi nak bgn pun awal2 jugak... hahaha...

kan aku dah citer kawasan kitaorg tak de air sebab paip pecah... tahu tak aku masih stay kat umah ...mungkin dlm 2-3 hari nie aku setakat mandi2 kerbau atau mandi serupa ala-ala allahyarham p.ramlee... haha...kekdg geli hati bila difikirkan.. bila org tanya aku hanya akan jawab mandi air mahal....dapat teka tak???? tau tak perasaan bila tahan diri dari terbuang air besar...haha...harap 1-2 hari lagi dh ada air laa...huhuhu... mau susah nak solat nnt...

haha...tinggal kejap citer happy dan lucu...aku nak citer pasal lagu sesedih nie... tau tak apabila dikenang aduhai...first time aku sgt22222222 jauh dari keluarga...oppss bukan aku sorang laa... ramai lagi...tapi aku sedih gak...boleh tak??? emmm aku teringat saat terakhir aku jumpa keluarga...mereka masih lagi dlm kesedihan...buruk betul sikap aku biarkan semuanya pd kakak...namun aku jua tak mampu sini keje sana keluarga...disini tempat aku mencari nafkah yg halal supaya keluarga kelak dapat hidup senang sedikit....
paling pahit aku terasa lagi...masa aku terpaksa bergegas pulang ke sibu...ibuku masih lagi dihospital dalam keadaan yg baru mula membaik...aku tega meninggalkannya...huhu...kejamnya...tau tak klu ikut hati tak mau aku pulang lagi...namun aku masih waras... hanya Allah yg tahu apa ada dalam kamus hatiku ini...

sama2lah kengkawan tolong doakan ibu saya cepat sembuh...insyaAllah dalam 25 nie kena masuk wad utk xray... doakan sesama utk ibu saya... semoga 26 dah boleh keluar dari wad...
terima kasih kepada semua yg mengambil berat dan terima kasih tidak terhingga pada doa kalian....

oklah saya nak tido lu...esk sek pagi setiap hari ada tugasan baru...perkara yg sangat menarik bila kita perlu belajar perkara baru setiap hari...insyaAllah ikhlaskan hati serta seronok melaksanakan tugas membuatkan saya terlupa bebanan kerja yang berat...

opss lupa nk citer masa kat kelas tadi aku sgaja beritahu budak yg aku akan pindah ada yg sangat ugut cikgu saya nk ikut cikgu mn cikgu pergi...ada pulak yg pujuk... ada jugak yang buat syarat jika dia lulus bm aku tidak boleh pindah...ada jugak pelajar yg igtkan aku masih belum selesai mengajar mereka... entahlah... sebelum isi borang pindah 1 september aku terfikir... tanggungjawab aku terhadap budak masih tak selesai...tanggungjawab terhadap ibu bapa pun tak selesai...risau aku cam mana aku nk jawab kelak di sana.... emmm... aku pilih mana2 pun akan tetap ada org yg kecewa... yg pasti niat aku kuat utk pindah tapi aku akan mohon tahun depan...huhuhu.... bulan 9 cuba jelah ...rezeki masing2...klu lambat nnt cuba lain kali...

p/s: selagi kita gembira keje apapun akan jadi sangat mudah...


No comments: