Sunday, August 7, 2011

Puasa di Sibu Jaya

perjalanan semakin hari... semakin lama waktu berjalan...aku kerinduan saat saat aku bersama keluarga...benarlah kata org sejauh mana pun kaki kita melangkah pasti terdetik juga satu perasaan di rumah sendiri...siapalah aku utk melawan takdir... aku ikhlas di sini...aku akan cuba utk sentiasa ikhlaskan diri demi perjuangan terhadap ISLAM...

mula-mula aku tak tahu pun di Sibu Jaya pun ada bazar ramadan... tapi ada...cuma tak hari2 aku pegi...klu tidak mau kopak poket...haha

apapapun yg best saat ini aku terasa kerana aku dpt berbuka awal...hehe... yelah kan kat smnjg mahu tgu sehingga jam 7.30...disini... 6.50 dah berbuka, wlpn persiapan berbuka awal lagi disediakan...klu dah ada mknn housemate aku masak... makan jer jgn membazir... klu tak de pandai2 lah cari makanan...ehehe...

aku mmg akan bgn sahur makan nasi...tapi lama kelamaan aku jadi malas makan...selera aku semakin hilang hanya mak dan kakak jer tahu menu apa yg blh bt aku makan...huhu...rindu di hati nak makan apa yer.... nasi kndar, nasi briani, nasi ayam, nasi dhalca, itulah yg aku suka makan...atau mee goreng sambal sotong di Padang Kota...fulllamak...sedap sih terliur sehingga menjilat kuku beb... haha...

tapi bila aku disini jauh dari keluarga... jauh dari sahabat... aku kehilangan selera makan aku...entahlah...mgkin cuaca yg berbeza jugak kot...hahha
ada kaitan ke? apapun dugaan disini...moga hatiku tabah...

manusia seringkali sukar berkomunikasi itu yg menjadikan salah fahamblh berlaku...namun kita semua manusia tiada yg sempurna di muka bumi ini...kenalah kita belajar memahami situasi setiap org punya sikap dan sifat yg berbeza...seharusnya kita cuma menghormati cara dan prinsip seseorang... semoga aku akan lebih berhati-hati ketika berbicara...kerana aku manusia yg selalu melakukan kesilapan...moga Allah menerima taubatku....

No comments: