Wednesday, January 13, 2010

AKU DAN DIA

salam... bagaimana nak aku mulakan...sebuah perkenalan... mekar sebagai sahabat...entah bila mana aku pulak menukar sebuah persahabatan kepada suatu perasaan yang sukar untuk aku sendiri tafsirkan...
biarpun orang akan kata perigi cari timba tapi aku nekad agar aku punya satu jawapan untuk sebuah persoalan... dgn nasihat dan tunjuk ajar rakan2 aku...akhirnya aku telah membuat keputusan yang akan memalukan diri...namun demi sebuah persahabatan yang tulus ikhlas...aku tidak mahu menipu...cukuplah sekadar aku ingin berterus terang...
Akhirnya...jawapan yang kutunggu2 tidak juga aku dapat...betapa sakitnya hati aku...seorang kawan sepatutnya mmberi tahu kebenaran...jika suka kata...jika tidak berterus terangla...sebabnya aku telah sediakan diriku dari segi mental dan fizikal...akhirnya sehingga habis semester lalu dia tidak juga memberikan aku satu jawapan...akhirnya aku telah nekad dan tahu apa jawapan dia...bila ku fikir mungkin dia tidak sanggup membuat aku sedih dgn jawapan nya kelak sebab itu diam nekad berdiam diri...aku jua berfikir tiada makna juga aku bertnya n mendesak lagi...cukuplah...ini kira satu jawapn dr dirinya... sesudah itu aku biarkan...hinggalah...

akhirnya kami bertugas dibawah satu bumbung lagi...tiada niat aku nak mengikut dia...aku cuma mnegikut kata hati...aku biarkan diri mempelajari sesuatu yg bermakna dalam hidup aku...disini aku nampak dgn jelas dia melayan n menegur diriku ini...aku hanyalah sahabatnya... untuk tidak mengeruhkan keadaan kerana cara aku melayan dia mmg berubah...utk menjernihkan persahabatan kami...aku berterus terang sambil menulis memo n berbalas memo semasa mesyuarat...nasiblah tiada yg marah akan diriku... namun aku redha n doakan kau bahagia bersama gadis pilihanmu...jgn lah dirisaukan diriku ini...kita tetap bersahabat...

2 comments:

Faarihin said...

Assalamualaikum..singgah di sini.. smoga kamu tabah menghadapi hari2 esok.. pasti akan ada lebih baik untuk kamu.. InsyaAllah..(^__^)


salam ukhwah dari saya.. minta izin nak add blog ni yer.. (^__^)

nur iman said...

waalaikumsalam...silalah...tak perlu minta izin ..terima kasih kerana sudi melayari blog sy...insyaAllah semoga hati saya tenang melalui hari2 mendatang....

salam ukhwah...