Saturday, January 16, 2010

kian menghitung hari

disebalik senyuman ku ini (ada yg nampak ke???) tersembunyi sekeping rasa sayu, sunyi dan seram...hahaha nak bt camna...18 nak dekat dah...dh tak terhintung lagi dan dikira dah...huhuhu... tapi klu tak bt praktikal tak lulus...plk!!! tp klu bt wlpn tk tak tapi sekurang2nya aku cuba dan usaha utk berjaya...aku yakin dimana ada kemahuan disitu pasti ada jalan...siapa tak pernah buat salah dalam dunia nie...kan...kan...yg penting kita berani berdepan dgn kesilapan dan berusaha memperbaiki kesilapan...igt hidup bukat teori semata-mata tapi hidup penuh praktikal...dan klu mana kita bodoh sekalipun...masih ada jalan utk kita berjalan bukan jalan kotor tetapi...usaha... aku dari kecik aku bkn dilahirkan sebagai budak pintar tapi aku jenis tak suka putus asa...selagi apa yg aku nak tak dapat aku akan sentiasa buat sehingga berjaya...igt lagi subjek maths yg aku lemah masa sek rendah dulu...tapi semangat cikgu wati membimbing dan menggalakkan bt aku rs malu pd kwn...aku tak pernah patah semangat bagi aku org yg putus asa...brlah bodoh namanya...aku cuma letak cita2 aku dr dulu sampai sekarang aku ingin belajar...tiap malam...saban hari aku usung buku latihan math...aku pinjam duit cikgu rm 10...mak aku waktu tue tak mampu pun nak beli sgt...apakan daya...usaha lah...lepas mak aku dpt gaji terus aku bayar duit cikgu...wlpn cikgu kata halal aku tetap bayar... aku kata ini ilmu cikgu...tak baik saya berhutang atas alasan itu cikgu tetap puji aku...aku tak pernah nak bodek cikgu tapi sepanjang aku dikelilingi kawan2 istilah bodek tetap terlekat kat diriku..aku buat tak dengar je...bg aku dr melayan kerenah yg buang masa baik aku terus belajar n ambik pengetahuan dari cikgu...alhamdulilah atas usaha cikgu, aku dan kawan aku yang tak pernah bezakan kepandaiannya...ros ...terima kasih...akhirnya UPSR aku lulus gak le...wlpn tak dapat 5 A tapi aku dapat lah juga beberapa A...dr situ aku mulakan tekad utuk teruskan belajar...semoga aku akan dapat membantu org yang memerlukan bantuan aku kelak...chaiyok shila...bye...

salam...

No comments: