Sunday, January 17, 2010

hari ke 5...kuarters guru

salam hari nielast day cuti esk aku dh nak kena pegi sek...aduhai...segan n malu pun ada...but i will try...
samalah hari nie pun dok umh je...malu nak keluar...esk2 lah ye

laptop aku masih sama suka restart...aku dh buang hampir semua maklumat...tp dia still sama...aku dh cuba nak format tapi aku tak de cd window intall pulak...cr kedai le...nnt 2 atau 3 hari lagi...nak beli baru...alahai aku syg tambah2 brg yg dh berjaya cam laptop aku ne...

hari nie...igtkan dah belajar rupanya masih dilumut transfer barang lu....punggah2 kata org...sempat main mcall...aku mesej je...pelik pulok..takkan atas kapal ada line...cam ndak percaya je...bila mesej dijawab baru tau lom bertolak lagi...hehe...

apa pun aku pening nak pakai baju apa esk..taule...bj kurung...as guru girls n comei kenalah berpakaian sopan n comei..tapi warna apa...2 warna nie aku berkenan nak pakai first daya...takkan nak pakai dua baju...buang tabiat laa kawan...jadi nak pakai hijau lama dh kena warning lu...asyik hijau jaa baju hg...hg dh takde bj warna lain ka...alih alih aku pilih warna pink n kuning...adoi...dua2 aku suka...nak pakai mana aaa... time ne laa rasa cam nk dok ngan mak...leh minta pendapat...atleast kita percy mak kan...jadi pikir punya pikir nak mesej mak..takut mak kata aku tak pandai berdikari...last2 diam je...
aku dh siap pilih baju utk seminggu dah nie...tapi masih keliru nak pakai kuning atau pink...tnaya mber...dia suruh aku pakai mana2 yg aku suka...pening2...tanya org nak pi belajar...siap dia kata ada dua warna tue je ke..??? adoi...pulak dah...last2 minta pendapat...akhirnya ada gak suruh aku pakai warna kuning...esk nak bergambar...n letak dlm facebook...hehe...

cuma nak mekap tak...bukan pernah pun..alah tak yah le...tapi penampilan diri kan perlu...entahlah...paling tidak pakai lipstick...kekadang pikir2 baik mcm lelaki tak yah pikir mekap...tak rugi duit tiap2 bulan membeli perhiasan mekap...heheh...tapi perempuan tetap ada ayunya..tapi pikir balik lelaki pun boros gak apa...diaorg klu yg merokok...abis gak duit...lagilah tiap2 hari membeli...heheheh

entahlah lelaki ke perempuan ka sama je sikap...yg penting kita tau nak jalankan tanggngjwb sendiri...apapun aku bersyukur aku seorang perempuan n Allah SWT masih sayang n bagi kesempatan utk aku sedar n insaf serta bagi masa utk aku berubah menjadi aku sekarang ini...

actually aku mmg suka simple..atleast berbaju T je...mals nak bermekap pun...mber rapat aku tau le sikap n sifat aku...dr yg simple nie.nak dijadikan kemas n berpenampilan serta berpesonaliti sikit nie yg ambik masa... tapi demi menjadi warga pendidik seperti amanah arwah tok n opah aku...aku akan jadi gadis ayu...cuma time sek le...tue pun mmg sebab aku suka berbaju kurung klu ke tempat mcm sek or kuliah...mmg tue pakaian paling simple n sopan yg aku rs sesuai yg paling penting aku selesa... heheh...
cuma klu nak kuar berjalan aku actually prefer baju kurng or t-shirt dgn seluar slck je..n berkasut sukan...ada ke patut dulu adik aku kata aku nak pi berjogging sedangkan aku dh rancang nak tgk wayang...sbb tue bila pikir balik patut laa...tak pernah ada laki nak dekat dgn aku..aku nie terlalu simple...hahha...tapi lantaklah...bt masa nie belajar n keluarga aku yg penting...bak kata arwah tok aku...klu org tue suka kita dia akan terima kita seadanya bkn mengubah kita menjadi org yg diingininya...aku pegang kata2 tue..sebab tue aku rs mmg ada seseorg yg ditakdirkan dlm hidup aku msh belum aku temui...

bt semua kekangwan aku yg keje bt leklok le...jaga diri tau...

bagi diriku pulak...as long aku tahu aku mcm nie...yg penting aku selesa n berbangga aku masih mcm nie...cuma dh makin kiut skit le...makan byk kot...heheh

org tak pandang pakaian kita tapi personaliti kita...insyaAllah aku akan cuba menjadi insan yg gemilang,terbilang dan cemerlang....apa apapun yg paling penting aku ingin menjadi org yg tahu mengurus diri dan masa depan...

wish me luck...

No comments: