Thursday, January 14, 2010

Azam Tahun Baru

Bulan Muharram bun belum berlalu lagi begitu juga bulan januari... jadi masih sempat mencatitkan apa yang ingin dilakukan pada tahun ini...

salam pembuka mukadimah ku...

tahun nie mungkin tahun yang terbaik utk renovated hati aku...mesti ramai tak tahu aku dah putus cinta (dlm pemikiran bila pulak eh...ila bercinta...[tul tue ila tak bercinta pun cuma cinta sebelah pihak je...but its over now... dia tlh mengaku punya insan lain dihati... no wonderlah...apa nak bt bukan jodoh tak...senang pikir..aku doakan dia bahagia...lgpun kita tak tau siapa jodoh kita...skrg aku hanya mendoakan Allah SWT menemukan aku dgn insan yg benar2 mengasihi dan menyayangi diri...persis pak aku cuma jgn sikap merajuk n panas baran dah...hehe])

paling penting dalam hidup aku adalah keluarga tercinta (mak,pak, kakak n adik) bg aku diaorg priority aku yg utama...apa kehendak diorg aku akan cuba follow...wlpn kekadang aku tertekan rasa hidup dalam kongkongan...tetapi bila difikir balik...diorang bt camntue sebab sayangkan aku...n aku rs bahagia...

seterusnya yang penting kerjaya aku...sekarang aku student...aku tengah mengasah diri n memantapkan diri supaya menjadi insan yang boleh menjadi teladan kepada generasi muda masa kini...insyaAllah...semoga aku diberikan kesempatan melakukannya...

selain itu yang penting dlm hidup aku ialah kawan, sahabat dan sanak saudara aku...insan2 ini turut membantu dlm proses aku berkembang dari segi fizikal n mental...thankz for all course always be with me...insan yg lemah dan sentiasa mendambakan pertolongan...

apa yg aku nak bt n ubah pada tahun nie ye???

1. aku ingin belajar banyak lagi tntg dunia pendidikan (serius nie)
2.aku ingin cari duit sendiri n tak nak minta dari mak/bapa (yelah tue topup pun minta kakak)
3. aku ingin menulis mcm dulu...(ada masa ke???)
4. aku ingin belajar masak (leh percaya ke cik shila nie...)
5.be matured (leh ke??? mcm bebudak je tinggi pun br brapa?)
6. tak menanguh kerja2
7. tak menangguh time solat
8.sentiasa update maklumat kat kepala otak nie
9.sentiasa bersyukur dgn apa yg dah ada
10. jgn menolak utk berkawan...biar byk kawan jgn byk musuh (tiada istilah cinta utk tahun nie kot...sbb ila klu putus cinta or ss selalunya ambik masa 5 tahun utk lupakan...biarlah...lagipu family dah warning "habis study br gatai2 nak bercinta...nk bernikah time tue pun mak bagi..." hehehe)

mak selalu kata aku anak yg paling nakal n jahat...jadi azam baru nak jadi lebih nakal lagi...hehe supaya diri kita sentiasa diingati... sebab kakak n adik aku dah baik..klu aku juga jadi baik...mesti aku tenggelam dan tak dipandang...jd bila aku jadi nakal baru mak n pak nampak yg aku perlukan kasih sayang n perhatian mereka... hehehe... smile always...

No comments: