Wednesday, January 27, 2010

Cerita HAri ini...

salam pembuka bicara...hari nie rasanya paling best biarpun sibuk membantu namun aku gembira kerana aku tidak duduk sahaja...aku belajar bagaimana untuk memasukkan nama2 pelajar dlm sistem sekolah dan aku juga telah membantu rumah sukan aku... membantu bahagian peralatan sukan mmg mncabar pemikiran sedangkan kekdg tak semua aku pernah lakukan dulu yg aku sdg bt sekarang...mmg di tempat aku kuliah tidak ada yang mengajar bagaimana realiti perjalanan kehidupan seorang guru...namun masa ros dan praktikal barulah kita tahu apa erti sebenar seorang guru... inilah yang masih aku cuba dalami dan selami kerana jauh disudut hatiku...aku telah jatuh cinta pada kerjayaku..."" GURU""

sehinggakan aku lupa dunia luar apabila aku disalam persekitaran sekolah... kekdg aku teringatkan zaman persekolahanku...skrg aku pulak menjadi guru yang akan membimbing dan membentuk peribadi murid2...

pelajar memerlukan perhatian daripada seorang guru namun tak smua guru sempat...namun pelajar harus diutamakan...aku akan cuba memahami diri pelajar agar aku dapat memberikan yang terbaik dalam kehidupan mereka... aku ingin menjadi idola mereka...

hari ini aku tersenyum sahaja biarpun aku tak sempat duduk lama di bilik guru...dari pagi sehingga petang masih ada dua tiga org pelajar memuji aku...aduhai...terima kasih..."cikgu cantik..." boleh pulak yerrr... igtkan takde kata2 manis camtue...lemah aku dgr... namun ucapan tq je yg dapat aku berikan... kepada yg sudi membantu cikgu terima kasih...

No comments: