Monday, January 18, 2010

kisah di hari pertama di sekolah...

salam...
hari nie aku kira oklah...tak sampai 7.30am aku dh sampai sek... lepas tgu punya tgu...akhirnya lepas perhimpunan kejap pg tue km dah ngadap pengetua...overall..pengetua baik n tegas...dia bg km briefing fully hampir 30 minit... akhirnya kami pun kuar...lepas tue penantian ke bilik guru...padahal dh agak mmg tak de tempat...
alhamdulilah adalah 1 meja besaq yg km kongsi 3 org..aku, hajim n hafizul...atleast dr hajim aku ke fizol...n dr siitu km dh jadi kwn..insyaAllah..ila mudah berkawan...cuma kekdg malu tak bertempat ja..hahha...

lepas rue...perut berbunyi siot...aku pun kenen kenen le mamat dua org kat sebelah...krg tak nak ronda2 tgk kantin ke...alih2 hajim cam paham je...napa lapar ke..ckp jelah tak yah konar2...huhu...aku bgtau le...kelmarin seharian aku tak makin sbb risau... tue pasal pagi tue aku lapor...nie pun berut aku sakit...tp klu aku ngadu...konfem ada yg nak dimarah...hehehe

emm...apa lagi...km menunggu kepulangan pk kanan pn hjh paridah...alhamdulilah...km dah tahu cikgu pembimbing wlpn pada awal ada sedikit kofius ...aku diberitahu mgkin kena ajar ictl...namun atas penerangan yg pasti...alhamdulilah aku ajar produksi multimedia dibawah kelolaan cik rohaya...

time tgu cikgu rohaya kat bilik guru,... dlm hati nie, bilalah dia nak trn...tanpa kuduga cigu lelaki kat depan aku prasan laa pulak aku gelisah kegelisahan keresahan...hehe mcm dia tahu2 je aku tgu cikgu tue.,.terus dia cakap cikgu tue dok kat bengkel mm dia tak turun bilik guru...aduhai..apsal bukan aku yg tanya dulu...malunya...dgn ucpn terima kasih aku terus naik atas...mmat 2 org aku bt dek je...tgl le...takkan nak usung kang kata aku leceh plk...
pertemuan antara aku n cikgu rohaya...alhamdulilah aku tahu seba sedikit perkembangan pasal pelajar situ...dia cam nak bg aku kelas tgktn 5 tapi mana leh kan nak spm...dia ragu gak nak bg aku f4 bkn apa kelas tue br nak belajar...kebetulan aku pun br belajar cam mana nak mengajar...
lepas tue dia trg ttg taksiran le...kebenda lagi yg aku tak pernah jumpa kat upc...aduhai...tabahkanlah jiwaku ni...

dalam diam aku simpan hati nak berguru dg cikgu tue...esk pepagi aku gi cr cikgu rohaya...jgn marah cikgu...anak murid nie pun perlu bimbingan...cikgu rohaya baguslah...dia bercerita n sentiasa nak memberi pendedahan pd aku... tp mmg aku blur depan dia tadi...malu pun ada...n dia pun terkejut upc pun ada stdunt multimedia...alhamdulilah aku bersyukur dapat sek yg ada kaitan dgn multimedia...bkn apa aku mmg nak sgt jadi cikgu multimedia...hrp2 lepas posting disabah atau srawak apa yg aku blajar dr cikgu rohaya akn dpat aku gunakan...

igtkan dah leh balik...jam dkt jm2 dh...alih2 jumpa pn kanan ko-ku...jd pi le ngadap...alih2 dekat jam 2.40...adoi...terus pastue km dapat umh sukan n segala mcm aktk ko...aku dpat

umh sukan suria aka kuning
set a- persatuan...MPV...multimedia le...yg aku gelak azim dpt komputer...tp dia bagus pun...
sset b-pandu puteri...adoi jauh beza dr palapes...
set c-bola jaring...atleast aku selalu main...hehehe...
utk pengetahuan kengkawan... jumaat nie sek kami ada merentas desa...mayb 4.5 km aku punya tugas kom dapat lg...tp aku dh ckp dgn cik rohaya nak join dia ambik gambar...tp terpulang pd pn chew...hehhe...mn2 aku bantai ja...

jam 3...aku jumpa azim bg laptop meragam utk di tgk tahap virus..alahai..mmg teruk...heheh

jam3.25...aku dgn fizol tumpang ustaz gi sek utk umh suria...ptg hujan....

km dh balik jam 5...tapi gi jalan pekan jap teman ustaz fotostat...jgn slah faham...fizol pun ada...
ptg tue dlm jam 6.30 km gi jalan pasar malam...huhuhu...skali le...ustaz, aku, fizol ngan azim...aku join le..lapar beb...hehehe

sehingga sekarang aku kat bilik naip lagi...pas nie mandi kot... bau dh badan aku...n nak gosok baju... n pastue landing time...opss lupa laptop nie dh kat bilik aku tau...bkn kat umh azim aku ambik ms balik sm2 dr pasar malam...huhu

tq azim, tq fizol...n tq ustaz sb sudi temankan aku...

p/s; hr ini lebih baik dr kelmarin..hehhe...im happy ... cukuplah kot...esk pulak aku nulis...aku bgn jam 5 tolak gi sek jam 7...jalan kaki je...

No comments: