Wednesday, March 13, 2013

Jika hari ini aku di sini

Jika hari ini aku di sini
hari esok aku ke sana
perginya diriku
menyahut panggilan Illahi
hanya membawa bekalan diri

Di sini
aku masih terkapai-kapai
mencai ruang membuat pahala
namun
titik hitam sentiasa ada
terpalit hodoh ditubuhku

Hari ini
nafasku masih teratur
dosaku kian bertambah
pahalaku tidak ku mampu hitung
tatkala diri masih dibelenggu dosa

Takut
aku amat takut
tidak ingin aku ke neraka
seksaan yang tak mampu aku fikir
Ya Allah
berikanlah aku dan keluargaku
perlindungan dan HidayahMU
kesempatan untuk terus bertaubat

Ya Allah
andai hari ini terakhir buatku
maafkan insan-insan yang pernah sakiti hatiku
ampunkan dosa-dosaku
diruang takbir ini
aku melangkah sepi
meninggalkan dunia ini sendiri
tanpa sebarang ucapan selamat
aku pergi dan takkan kembali lagi

                                                                       nukilan.... 12 Mac 2013

No comments: