Friday, November 25, 2011

25 Nov - Jumaat

ASsalam... bertemu lagi kita hari ni...alhamdulilah... dengan izin dari Allah SWT...

kisah hari nie...seperti biasa tertunai jugak beberapa hajat kawan nak settlekan beberapa perkara sebelum pulang kembali ke kampung , namun ada beberapa perkara terpaksa jugak saya selesaikan dikampung kelak... hehe... oklah...

kisah menarik hari ini selepas merenew insurans kenderaan aku pergi menemani kawan aku ke tempat membeli perabot rumah... setelah itu kami singgah ke medan mall... aku teringat topup yang biasa aku beli... aku beli seperti biasa budgetku 100 ringgit Malaysia setiap bulan... bukan apa derma jugak utk ekonomi Malaysia... hehe ye ke??? (saya buat lawak jer...)

Masa dah beli seperti biasa aku dapat beberapa bonus seperti beg, kad bonus dan t-shirt...kan dah tau duitku tidak perlu diberi baki sebab aku bayar cukup2 seratus ringgit...tetiba bila rm 30 dihulurkan pada aku mungkin keadaan aku terpenpam...aku pulak yang takut...takut Allah SWT lihat aku bersalah kerana memegang wang yang bukan lagi milikku...segera aku kembalikan wang itu ke tangan penjual...terus aku terangkan kiraan sebenar...ku lihat wajah terkejut dia melihat aku kembalikan wang...kerana dia yakin dia benar... namun tidak sanggup aku memegang wang yang bukan millikku... Alhamdulilah...setelah selesai...aku ukirkan senyuman buat penjual itu... dia juga diam sahaja...mungkin tidak tahu utk berkata apa...yang pasti aku takut jika silap perhitungan aku akan dihisap di Akhirat kelak..lebih baik aku jelaskan disini... dalam keadaan takut akan dosa aku tak nampak kawanku disebelah... haha...nasib dia panggil nama aku kalau tidak mau aku tinggalkan dia...tak pun dia tinggalkan aku... hehe

semuanya hari ini ...aku tak dpt makan MCD tapi aku makan KFC...mungkin cita2 aku suatu saat nanti aku tidak lagi makan makanan sebegini kelak... almaklum makanan ini pun kurang khasiat...

dan satu lagi hijrah yang mungkin aku lakukan... aku ingin berpakaian yang lebih sopan kelak... mungkin kah... mungkin segalanya asalkan kita tekad demi Allah SWT.... moga dikuatkan hatiku kelak... hijrah utk kebaikan...hijrah demi Allah SWT...

No comments: