Wednesday, November 2, 2011

Kenapa saya minat menonton beberapa jenis cerita sahaja...

ASsalam... hehe sebenarnya saya sangat suka menonton... kebanyakkan cerita yang saya menonton taklah byk sgt cerita melayu...saya suka cerita yang berkisar keluarga dan kasih sayang terutama cerita dari hong kong, taiwan, jepun, korea, filipina, thailand, cerita hollywood, bollywood... malaywood ada kurang skit...byk pun citer2 movie laa... sebb selalunya kerana pertama pastikan hero atau heroin hensem or cantik... kalau itu pun tiada baru saya tgk jalan ceritanya...slps dah tgk jalan citer kekdg br perasan hero yg tak hensem akan nampak manis kalau tersenyum...hehe...
penting sekali dalam sesuatu cerita adalah jln ceritanya...selain kemantapan gandingan hero dan heroin serta watak sampingan lain yang menghidupkan jalan cerita... lakonan secara bersahaja akan nampak hidup dan menjadi seperti diri sebenar bukan hanya lakonan semata...mata....
wlpn pada hari ini...seringkali kita lihat pelakon yang kaku...or kayu... saya tahu kita tak layak menilai namun itu yg terjadi... mereka hanya berdasarkan tiket cantik sahaja utk terus berlakon...namun penonton yg melihat kekdg muakkkkkk gilerrr... asyik pelakon yg sama begitu juga watak yang sama...sampaikan terfikir dah tak ada idea lain ke masyrkt kita...asyik itu2 jer citernya...kalau seorng keluarkan filem seram dan berjaya...penerbit lain pun berlumba2 berebut utk keluarkan konsep filem yang sama...akhirnya filem2 yang mmg membawa mesej namun ada juga pengaruhnya kepada golongan remaja dan kanak2 yg dapat kita pengaruhi pemikiran mereka ....
teguran ini hanyalah semata2 utk kita sama2 fikirkan ...sekiranya ada yang salah silalah menegur...saya lihat, saya baca dan saya beri pendapat...saya tidak mahu lihat dan cakap belakang....

p/s: kita menilai setiap perkara yang berlaku dalam masyarakat hari ini... lihatlah golongan remaja terutama pelajar sekolah sering meniru aksi2 dalam tontonan filem biarpun disitu jelas tertera tulisan"Jangan Meniru Aksi Ini"... aduhai nak kata tak tahu bahaya mereka tahu...cuma tidak bijak berfikir... hanya tahu keseronokkan meniru aksi2 dalam filem utk menjadi bahan ketawa sesama sahabat... emmm... manusia2....

No comments: