Tuesday, November 8, 2011

Menyesalkah Aku...

ASsalam... dah lama rasanya aku mcm tak mencoret apa... mahupun kisah sedih atau suka... bak kata org diam lebih baik... haha... tapi aku nie jenis bercakap berulang2 benda yg sama namun tak tau napa camtu...dh terbiasa kot...insyaAllah harapannya nk berubah tgh mencubalah nie... hehe

Sajak: Menyesalkah aku

Menyesalkah aku
tatkala impian sudah menjadi nyata
cita-cita sudah ku gapai
namun berjauhan dari keluarga
rindu bertandang dihati perantau

Menyesalkah aku
tatkala menolak pelawaanmu
hingga kau menjauh membawa diri
jauh kau pergi tanpa menolehku lagi
sedih dan luka menghiris hati

Menyesalkah aku
Tatkala ada yang sudi menghulur kasih
Kupandang sepi sebelah mata
Andainya kutahu begini  sakitnya
tidak akan pernah ku lukakan dirimu

Menyesalkah aku
Tatkala kasih bertandang dihati
kucurah cinta pada tuannya
Namun kecewa mengundang rasa
Kau makin menjauh disamping dia

Menyesalkah aku
Tatkala ada sahabat sejati
kutitip kasih ku hulur budi
Namun kasihnya tak kekal kini
Kupandang sepi dari sisi

Menyesalkah aku
Tatkala ada yang sudi memberat
Ku pula cuba menjaga hati
Namun segala tersalah sendi
hancur berderai sebuah ikatan

Menyesalkah aku
andai kasih tak ketemu lagi
hidup sendiri kian sepi
hancur hati dimamah sunyi
Kuserah segalanya pada Illahi

Menyesalkah aku
mana mungkin begitu
Aku manadah tangan tanda kesyukuran
Rezeki berkah dari Illahi
Apa yang telah aku perolehi
Yang baik atau yang buruk
Kuterima ia sebagai ujian dan dugaan
Ku pasrah dan ku redha segalanya
Kerana ia
Mengukirkan senyum dibibir insan-insan yang kukasihi



p/s: seperti semua yg tahu sikap saya kuat baran, cepat marah, cepat sejuk, suka merajuk, tak suka org pinjam buku atau barang dan tak pulang2kn, saya suka ikut prinsip dan kepala sendiri...asyik2 saya jer nk betul dan suka menguji kesabaran org lain, saya suka mencabar org tnpa saya sedar, sya suka buat org marah atau benci tnpa saya sendiri sedar. Namun bak kata org menyesal atau tidak buat salah...enthlah kekdg jika tiada yg menegur mmg sy tak tahu salah saya... "Salahkah SAYA" "Menyesal Kah SAYA!!!" entah...jawapannya saya mengakui salah saya, sya sedih ...saya insaf tapi saya tak tahu nk kata menyesal atau tidak...jika menyesal sy mcm tak trima pulak kead tue...yg saya tau saya redha dgn setiap dugaan pastinya ada kebahagiaan yg hadir...sya tahu saya salah, saya baiki salah saya, saya minta maaf... seterusnya saya cuba memdg kehadapan dan lupakan yg silam... menyesal akan menyebabkan saya sedih dan teringat...saya lepaskan kead itu dgn cara berbeza sedikit...kerana hati saya yg tamak ini...sukar menerima kekecewaan...namun saya pasrah dan redha sedikit sebanyak membawa ketenangan dihati selain kembali muhasabah diri.... Menyesalkah saya???? biarlah Allah SWT yg lebih mengetahui dasar hati ini....

No comments: